La il•lustració de la portada és de la Teresa Ramos.


Il·lustració de Teresa Ramos.

Als teus peus

Seré directa. Jo pensava que el diable era el sofriment. M’equivocava. El diable no és el sofriment, el diable és qui atresora el sofriment. La diferència és abismal. Creu-me. La nit i el dia. El dolor per si mateix no té la capacitat de danyar-me, deixa-ho córrer... No ho sé explicar millor.

La qüestió és m’he adonat d’una cosa que m’ha deixat estupefacta. Hi ha una part de mi que em fa pànic mostrar-te i que t’amago amb totes les meves forces, de fet, tinc la sensació que si la descobreixes automàticament perdre tots els meus encants: la bellesa s’esfumarà i  el meu atractiu serà acusat de blasfèmia. La curiositat arriba ara, i és que aquesta part que tant t’amago és la part de mi que et faria caure rendit al meus peus, que et faria entendre perquè carai Jesús es dedicava a rentar els peus dels seus deixebles, que et faria entendre la puta que va caure als seus peus, que et faria entendre l’amor encarnat i la resurrecció dels morts. I sobretot et faria entendre allò de “els pecats li són perdonats perquè ha estimat molt”. No hi ha res, absolutament res que l'amor no pugui redimir. Així que la part de jo mateixa que em fa terror mostrar-te, és exactament la mateixa part que et faria veure la llum. Mira tu per on... I no vull que soni excessivament místic o espiritual, no sigui que perdi els encants que et fan llegir això. Estranya dicotomia: víctima i botxí d’un encanteri.  Tard o d’hora te’n cansaràs... et cansaràs de falsetats, et trobaràs dempeus davant la mort, se’t buidaran les excuses, seràs abatut per aquest deliri envers l’aplaudiment, les excuses et causaran al·lèrgia, el pànic s’evidenciaria, més tard o més d’hora tu també t’hauràs d’adonar que la part que m’amagues per por a què no t’estimi, és la part de tu mateix que jo més estimo. T’ho asseguro. Tinc aquesta capacitat.  

Recorda que el diable no és el sofriment, el diable és qui atresora el sofriment. Insisteixo en què la diferència és abismal. Disculpa si sona massa tràgic i contundent. L'amor no es preocupa gens ni mica per les formes. Gens ni mica. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario