La il•lustració de la portada és de la Teresa Ramos.


Il·lustració de Teresa Ramos.

Això és el mateix que ens passarà a nosaltres

La nineta (gata de color de negre perquè veieu que no sóc supersticiosa) estava dormint a la falda del Xavi, i em diu:
- La nineta, estava dormint profundament, devia somiar perquè es movia inquieta-
Jo li pregunto: - I no l’has despertada?-
Ell em contesta: -No, era  només un somni, quan s’ha despertat ja s’ha tranquil·litzat-
Em surt de dins, sense pensar i dic: -això és el mateix que ens passarà a nosaltres-
S’estranya i em pregunta: -com?-
Repeteixo: -Això és el mateix que ens passarà a nosaltres, quan despertem-
Somric i me’n vaig a fer el sopar.

Fent el sopar m’imagino que estem dormint a la falda d’algú molt més intel·ligent que nosaltres, que està despert i que sap perfectament que estem ‘a salvo’, que ja estem salvats, i per això aquest algú no fa res per salvar-nos, quin sentit té fer alguna cosa si aquest algú ja sap que en realitat estem totalment protegits dormint a la seva falda? Despertarem i ens adonarem on som en realitat. Això és el que ens passarà a nosaltres. Entendrem al poeta “la vida es sueño, y los sueños, sueños son...”
Potser l’única diferència entre nosaltres i els grans profetes d’aquest món és que ells ho sabien, ells intuïen o fins i tot potser sabien que estaven dins un somni, potser recordaven d’on venien, i potser encara més! potser recordaven on estaven en realitat. Eren conscients de la realitat. Potser l’única diferència entre nosaltres i ells, és aquesta. I és clar, resulta evident, que aquells que creuen fermament en el seu somni, considerin una amenaça a aquells que saben que el seu somni no és real, i que han vingut a despertar una mica al món. I com diu el Sergi Torres “qui et vulgui ajudar de veritat; el voldràs matar” I ja està tot dit, oi?

2 comentarios:

  1. Despertareu i estareu junts. M'encanta

    ResponderEliminar
  2. M'agafen ganes de canviar el títol i posar aquest
    -despertareu i estareu junts- Guau! :o)

    ResponderEliminar