La il•lustració de la portada és de la Teresa Ramos.


Il·lustració de Teresa Ramos.

Em declaro amant dels cocodrils


Tu persegueixes el triomf, jo ambiciono la rendició,
tu trenques miralls, jo tiro parets a terra,
tu busques a les afores, jo em perdo al centre,
tu emmascares aventures, jo anhelo pau,
tu desitges i estimes, jo estimo i desitjo,
a tu t’entristeix la soledat, a mi em fereix l’absència.
En el fons no som tan diferents, però a tu t’incomoda el silenci i a mi m’espanta no poder abraça’l.
 
Mai a la vida guardaria rancor a un cocodril per ser una amenaça, entendria que és un cocodril i no pot ser altra cosa per mi, llavors... Per què no entenc que tu no pots ser una altra cosa? Perquè no ets un cocodril i m’entesto en veure’t humà. Lamento tenir tantes expectatives damunt teu. En una altra vida hauries d’intentar ser un cocodril, així jo no hauré de tenir-te rancor. Ja veus... és més fàcil perdonar als rèptils que als humans. La seva naturalesa salvatge els empara de culpa. Potser m’hauria de plantejar seriosament considerar-te un cocodril, no t’ho prenguis malament, així em resulta més senzill perdonar-te, perquè no entro a voler entendre el teu comportament, l’accepto i punt. A partir d’ara em declaro una amant dels cocodrils.

No hay comentarios:

Publicar un comentario